torstai 10. tammikuuta 2013

Wähän wirtaa

Minussa siis.

Tossa loppuvuonna aloin miettimään, että onkohan mulla kilppariarvoissa vai hemoglobiinissa jotain häikkää, kun vaan väsyttää ja väsyttää. Työtä edeltävinä öinä nukuin pikkasen vajaa 8 tuntia ja viikonloppuisin meni ihan kevyestä 9-10 tunninkin unet. Ennen joululomaa soitin työterveyshuoltoon ja sain lääkäriltä lähetteen labraan. Joululomalla käväisin siellä ja nyt tällä viikolla sain kuulla tulokset. Lekuri totesi, että mulla on lievä anemia ja se nyt lienee syyn väsymykseeni. Hemppa oli tällä kertaa 116. Syys-lokakuussa se oli ( muistaakseni 135 ) vielä, kun olin rautaa syönyt jonkin verran. Jossain vaiheessa marraskuuta lopetin raudan syönnin. Kävin nääs apteekissa antibiootteja hakemassa ja kun olin kyseisen apteekin kanta-asiakas, niin aiemmat ostoni näkyivät siellä koneella. Ystävällinen farmaseutti kysyi, että tiedänkö sellaista, että ab ei imeydy jos syö rautaa samaan aikaan?!? Jepjep. Eli tais syksyllä mennä ihan turhaan parit kuurit suusta alas.

Tällä viikolla olen nyt siis kolmena päivän tabletit ottanut. Edellispäivänä mun aikomus oli ottaa 45 minsan tirsat, mutta vetäsinkin ne tuplasti. Eilen illalla ruoanlaiton ja syömisen jälkeen innnostuin lähtemään kauppaan ostamaan pullataikinan aineksia. Ja jaksoin jopa leipoa! Elämä voittanee :)



Ulkonäkö ei ihan priimaa ole, mutta maku oli! Mä en vaan koskaan ymmärrä tehdä tarpeeks pieniä pullia heti alkuun. Ekat mitkä uunista tuli, oli jättikokoisia! Ja entäs pitko.... Se oli sellanen hoikahko uuniin mennessä, mutta.... Heh! Se turpos aika mukavasti. Pienempikin olis riittänyt. Noh onneks sentään kohoavat!!

Nyt tarttis kauppaan taas lähteä. Maito päässyt loppumaan. Ja josko viel ehtis blogeissakin vierailemaan.

Toivottelen mukavaa torstai-illan jatkoa :)

2 kommenttia:

Korustamo kirjoitti...

Ihan herahti vesi kielelle:)
Jospa saisit virtaa. Mullakin menee aika nukkumiseen ja päikkärit saattaa kestää 3 tuntia...mutta hb on ihan hyvä. Masennus tietty alkaa kevättä kohti mennessä taas pahentumaan,kai.
Mutta muistin, että d-vitamiinin ottaminen on unohtunut ja otin tänään 50 mikrogrammaa. Täytyy yrittää muistaa se.

Mimmi kirjoitti...

Eila - toivon jaksamista päiviisi :)